Η άλλη Σκόπελος: Ένα νησί που δεν τελειώνει στη Χώρα
Ακόμα μία χρονιά, το λιμάνι της Γλώσσας Σκοπέλου μπαίνει στον «πάγο». Το νέο δρομολόγιο από και προς Βόλο και Μαντούδι του Ε/Γ–Ο/Γ IOLKOS, που αντικαθιστά το SuperStar της Seajet, έκοψε κάθε σύνδεση με τη Γλώσσα μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Το αποτέλεσμα; Κάτοικοι και επισκέπτες των οικισμών Γλώσσας, Λουτρακίου και Νέου Κλήματος βρίσκονται για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με μια απρόσμενη ταλαιπωρία.
Η γραμμή Βόλος – Μαντούδι – Σποράδες, που εξυπηρετούσε ζωτικά τον βορειοδυτικό τομέα του νησιού, φαίνεται να περιορίζεται πλέον μόνο στη Χώρα της Σκοπέλου. Έτσι, οι ντόπιοι αναγκάζονται να διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα οδικώς για να φτάσουν στο μοναδικό πλέον λιμάνι αναχώρησης και, στη συνέχεια, να περάσουν άλλη μία πολύωρη θαλάσσια διαδρομή για να φτάσουν στον Βόλο.
Και η δικαιολογία; Καμία επίσημη ενημέρωση. Μόνο υποθέσεις. Μήπως πρόκειται για μια «οικονομική» επιλογή της εταιρείας, που προτιμά να περιορίσει τα έξοδα εις βάρος της τοπικής κοινωνίας; Αν αυτό συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, τότε η λεγόμενη «εξοικονόμηση» μεταφράζεται ξεκάθαρα σε απομόνωση για εκατοντάδες κατοίκους και παραγκωνισμό μιας ολόκληρης περιοχής που βλέπει, για ακόμη μια φορά, τις υποσχέσεις περί «ισόρροπης νησιωτικής ανάπτυξης» να χάνονται στο πέλαγος.
Η αγανάκτηση των κατοίκων είναι δικαιολογημένη. Δεν πρόκειται απλώς για θέμα δρομολογίων, αλλά για ζήτημα ισότητας, τουριστικής ανάπτυξης και σεβασμού απέναντι σε έναν τόπο που κάθε καλοκαίρι στηρίζει με το παραπάνω την τουριστική κίνηση του νησιού.
Η Γλώσσα, το Λουτράκι και το Νέο Κλήμα αξίζουν καλύτερη μεταχείριση. Οι αρμόδιοι — είτε πρόκειται για το υπουργείο, είτε για την ακτοπλοϊκή εταιρεία — οφείλουν να δώσουν απαντήσεις και, κυρίως, λύσεις.
Γιατί η Σκόπελος δεν είναι μόνο η Χώρα.
Είναι και η Γλώσσα, το Λουτράκι, το Νέο Κλήμα — και πάνω απ’ όλα, οι άνθρωποί τους.
Πηγή: dromenatoutopoumas.gr








