Θεσσαλονίκη: Σαββίδης-Μυτιληναίος «συμμαχία-μαμούθ» στο λιμάνι – Η μεγάλη συνεργασία για την κατασκευή της νέας προβλήτας των 196 εκατ. ευρώ
Μία συνεργασία που αλλάζει τα δεδομένα στα ελληνικά λιμάνια «σφραγίστηκε» στον ΟΛΘ, με την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε., συμφερόντων ομίλου Μυτιληναίου, να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης στην ιστορία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης – έργο στρατηγικής σημασίας για τον όμιλο Σαββίδη, που ελέγχει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ.
Υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση του Προβλήτα 6
Την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025 υπεγράφη επίσημα η Σύμβαση Κατασκευαστικών Έργων για την επέκταση του 6ου Προβλήτα του Λιμένος Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 195,6 εκατομμυρίων ευρώ.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο κτίριο διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε., παρουσία:
- του Δρ. Ιωάννη Τσάρα, Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε.,
- του Ντίνου Μπενρουμπή, Εκπροσώπου της Κοινοπραξίας και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ,
- της Αργυρώς Ψαλτάκου, Αντιπροέδρου του Δ.Σ. της ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
Η υπογραφή σηματοδοτεί την εκκίνηση ενός έργου που χαρακτηρίζεται «κομβικό» για το μέλλον του λιμένα και για τον ρόλο του ως διεθνούς κόμβου μεταφορών.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η επέκταση εντάσσεται στην Υποχρεωτική Επένδυση Αρ. 1 της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε. και προβλέπει:
- επέκταση του Προβλήτα 6 κατά 513 μέτρα σε μήκος και 306,5 μέτρα σε πλάτος,
- σημαντική εκβάθυνση του διαύλου προσέγγισης,
- βελτιστοποίηση της περιοχής ελιγμών για την ασφαλή πρόσδεση πλοίων ULCV (Ultra Large Container Vessels), των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Η διάρκεια υλοποίησης του έργου έχει οριστεί στους 40 μήνες, επιβεβαιώνοντας την εξέλιξη της Θεσσαλονίκης σε έναν από τους σημαντικότερους κόμβους διαμετακόμισης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Μια επένδυση που ενισχύει το λιμενικό οικοσύστημα της Ελλάδας
Η αναβάθμιση του Προβλήτα 6 δεν αφορά μόνο τον ΟΛΘ, αλλά το σύνολο της ελληνικής λιμενικής αγοράς. Με την ολοκλήρωσή του, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να υποδέχεται πολύ μεγαλύτερα πλοία, αυξάνοντας τη δυναμικότητα, την ανταγωνιστικότητα και τις δυνατότητες προσέλκυσης νέων διεθνών γραμμών.
Η «σύμπλευση» των ισχυρών ονομάτων Σαββίδη και Μυτιληναίου σε ένα τόσο μεγάλο έργο θεωρείται από πολλούς ως ένδειξη ενίσχυσης του ρόλου της Βόρειας Ελλάδας στον χάρτη των διεθνών logistics.








