«Έφυγα γιατί δεν συμβαδίζει με το δημοκρατικό πνεύμα» – Νέα αποχώρηση «χτυπά καμπανάκι» για την «Ελπίδα» της Καρυστιανού
Συνεχίζονται οι αναταράξεις στο πολιτικό εγχείρημα «Ελπίδα για τη Δημοκρατία» της Μαρίας Καρυστιανού, καθώς ακόμη ένα στέλεχος ανακοινώνει την αποχώρησή του, αφήνοντας αιχμές για τον τρόπο λειτουργίας και την εσωτερική οργάνωση του φορέα.
Η δημοσιογράφος και πρώην στέλεχος του κόμματος στην Καβάλα, Νικολέτα Σπυροπούλου, μιλώντας στο eReportaz, δηλώνει χαρακτηριστικά:
«Έφυγα από το κόμμα της Καρυστιανού γιατί δεν συμβαδίζει στο δημοκρατικό πνεύμα».
Όπως περιγράφει, η ίδια αρχικά συμμετείχε στην πρωτοβουλία με την πεποίθηση ότι πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια με στόχο τη δικαιοσύνη και τη λογοδοσία, με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών. Ωστόσο, στην πορεία – όπως υποστηρίζει – διαπίστωσε σημαντικές δυσλειτουργίες και έλλειψη οργανωτικής συνοχής.
Η ίδια κάνει λόγο για τηλεδιασκέψεις χωρίς επαρκή συντονισμό, προχειρότητα στη λήψη αποφάσεων και απουσία σαφούς στρατηγικού σχεδίου. Παράλληλα αναφέρει ότι, παρά τις δικές της πρωτοβουλίες για προβολή του εγχειρήματος σε μέσα ενημέρωσης, δεν υπήρξε ουσιαστική ανταπόκριση από την πλευρά της οργάνωσης.
Ιδιαίτερη αιχμή αφήνει και για το εσωτερικό κλίμα, κάνοντας λόγο για συμπεριφορές που, όπως λέει, θύμιζαν «αυθεντία και απαίτηση συμμόρφωσης», κάτι που – κατά την ίδια – δεν συνάδει με δημοκρατική λειτουργία πολιτικού φορέα.
Η οριστική ρήξη ήρθε, σύμφωνα με την καταγγελία της, όταν ζητήθηκε από τα μέλη να υπογράψουν τη διακήρυξη του κόμματος χωρίς προηγούμενη ουσιαστική ενημέρωση και μελέτη, στο πλαίσιο διαδικασιών για την κατάθεσή του στον Άρειο Πάγο. Όπως σημειώνει, αρνήθηκε να υπογράψει, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο υπονομεύει τη δημοκρατική διαδικασία και την προσωπική πολιτική ευθύνη.
«Η εμπιστοσύνη σε ένα πρόσωπο δεν μπορεί να υποκαθιστά την κριτική σκέψη», τονίζει, προσθέτοντας πως η τραγωδία των Τεμπών δημιούργησε ένα ισχυρό κοινωνικό και ηθικό φορτίο, το οποίο όμως δεν μπορεί – όπως υποστηρίζει – να μετατρέπεται σε “λευκή επιταγή”.
Η ίδια καταλήγει με σαφές πολιτικό μήνυμα, υπογραμμίζοντας ότι η δημοκρατία απαιτεί ενημερωμένους πολίτες, διαφάνεια και ουσιαστική συμμετοχή, και όχι διαδικασίες τυφλής εμπιστοσύνης.
«Η δημοκρατία δεν απαιτεί πίστη. Απαιτεί ενημερωμένους και ελεύθερα σκεπτόμενους πολίτες», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η νέα αυτή αποχώρηση έρχεται να προστεθεί σε ένα ήδη βαρύ κλίμα εσωτερικών τριγμών γύρω από το εγχείρημα, επαναφέροντας στο προσκήνιο ερωτήματα για τη συνοχή και τη λειτουργική του δομή.







