Στο στόχαστρο της Ουκρανίας η Ελληνική Ναυτιλία: Ζητούν κυρώσεις σε 40 εταιρείες ενώ η Αθήνα στέλνει όπλα & χρήματα!
Σοβαρά ερωτήματα και έντονη οργή προκαλεί στους κόλπους της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας η αποκάλυψη ότι η Ουκρανία ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση την επιβολή κυρώσεων σε 40 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες –όπως επισημαίνεται– δραστηριοποιούνται νόμιμα και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, διατηρώντας συνεργασίες με τη Ρωσία.
Όπως μεταδίδει το difernews.gr, το Κίεβο επιχειρεί ουσιαστικά να πλήξει την ελληνική εμπορική ναυτιλία, έναν από τους ισχυρότερους πυλώνες της εθνικής οικονομίας, την ίδια στιγμή που η Ελλάδα στηρίζει πολιτικά, στρατιωτικά και οικονομικά την Ουκρανία στον πόλεμο με τη Ρωσία.
Η ένταση κορυφώθηκε όταν η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, προχώρησε σε επίσημο διάβημα προς το υπουργείο Εξωτερικών, ζητώντας άμεση παρέμβαση. Τη διαχείριση της υπόθεσης ανέλαβε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επικοινώνησε απευθείας με τον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
Η απάντηση του Ουκρανού προέδρου φέρεται να ήταν αιφνιδιαστική, καθώς δήλωσε άγνοια για το αίτημα κυρώσεων, με αποτέλεσμα το θέμα να «παγώσει» χωρίς επίσημη εξήγηση. Το γεγονός αυτό, ωστόσο, δεν καθησύχασε τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι βλέπουν μια επικίνδυνη ανοχή της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι σε κινήσεις που πλήττουν ευθέως τα εθνικά συμφέροντα.
Μάλιστα, στον ναυτιλιακό κόσμο συνδέουν αυτή τη στάση με το πρόσφατο σοβαρό περιστατικό στην Ανατολική Μεσόγειο, όταν –όπως αναφέρει το difernews.gr– ουκρανικά επανδρωμένα μαχητικά αεροσκάφη φέρονται να έπληξαν ρωσικό τάνκερ μόλις 102 χιλιόμετρα από την Κρήτη, εντός της ελληνικής περιοχής ευθύνης και δικαιοδοσίας αστυνόμευσης.
Η ενέργεια αυτή χαρακτηρίζεται από κύκλους της ναυτιλίας ως αψυχολόγητη και άκρως επικίνδυνη, καθώς μεταφέρει το θέατρο των πολεμικών επιχειρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο και υπονομεύει τον ρόλο της Ελλάδας ως δύναμης σταθερότητας και ελέγχου σε μια κρίσιμη θαλάσσια περιοχή.
Για τους Έλληνες εφοπλιστές, το μήνυμα είναι σαφές: δεν είναι δυνατόν μια χώρα που δέχεται στήριξη σε όλα τα επίπεδα από την Αθήνα να στρέφεται ταυτόχρονα κατά της μεγαλύτερης οικονομικής δύναμης της Ελλάδας, της ναυτιλίας. Και όσο η απάντηση της ελληνικής πλευράς παραμένει χλιαρή, τόσο εντείνεται η ανησυχία ότι τα ελληνικά συμφέροντα μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα.








