Σκιάθος: Εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών του Α’ Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου στο ξενοδοχείο ALKYON – Μια μοναδική γνωριμία με τον κόσμο της φιλοξενίας και του Τουρισμού
Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και μεγάλο ενδιαφέρον πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών του Α’ Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου στο ξενοδοχείο ALKYON, στην περιοχή Αμμουδιά. Μια διαφορετική και εξαιρετικά επιμορφωτική εμπειρία, που στόχο είχε να φέρει τα παιδιά σε επαφή με τον κόσμο του τουρισμού και της επαγγελματικής φιλοξενίας.
Αντί για τον καθιερωμένο περίπατο σε κάποιο μουσείο ή πάρκο, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επέλεξαν να προσφέρουν στους μαθητές μια βιωματική εμπειρία σε έναν χώρο που αποτελεί βασικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας και ανάπτυξης: ένα σύγχρονο, οργανωμένο ξενοδοχειακό περιβάλλον. Το ALKYON Hotel, με τη φροντίδα και τη φιλοξενία που το διακρίνει, άνοιξε τις πόρτες του και υποδέχθηκε με χαρά τους μικρούς επισκέπτες.
Στην είσοδο του ξενοδοχείου, τους μαθητές υποδέχτηκε με θέρμη και εγκαρδιότητα ο Διευθυντής του ALKYON Hotel, κ. Παναγιώτης Καλατζής. Με ζεστό χαμόγελο και διάχυτο επαγγελματισμό, καλωσόρισε τα παιδιά και τους συνοδούς τους, δημιουργώντας από την πρώτη στιγμή μια ευχάριστη και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Παρουσίασε αναλυτικά το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής ξενάγησης, εξηγώντας στα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο τη φιλοσοφία του ξενοδοχείου και τη σημασία της έννοιας «φιλοξενία» στην πράξη.
Τόνισε πως η εμπειρία του επισκέπτη σε ένα ξενοδοχείο είναι αποτέλεσμα της αρμονικής συνεργασίας πολλών διαφορετικών τμημάτων – από τη ρεσεψιόν και το προσωπικό καθαριότητας, μέχρι το τμήμα εστίασης και τις τεχνικές υπηρεσίες. Κάθε εργαζόμενος συμβάλλει με τον δικό του ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης και στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.
Παράλληλα, τόνισε και τη σημασία του τουρισμού και Επισήμανε ότι ο τουριστικός κλάδος προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών απασχόλησης και εξέλιξης και απαιτεί ανθρώπους με αγάπη για την εξυπηρέτηση, συνέπεια, ομαδικό πνεύμα και οργανωτική σκέψη.
Παρότρυνε τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά, να κάνουν ερωτήσεις και να γνωρίσουν από κοντά τους ανθρώπους που καθημερινά εργάζονται με επαγγελματισμό για να προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες φιλοξενίας στους επισκέπτες του νησιού.
Η περιήγηση ξεκίνησε από τη ρεσεψιόν, Εκεί, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη διαδικασία του check–in, καθώς και για τον σημαντικό ρόλο που παίζει η υποδοχή στην εμπειρία φιλοξενίας. Ο υπεύθυνος της ρεσεψιόν τούς εξήγησε με απλό και κατανοητό τρόπο πώς κάθε επισκέπτης καλωσορίζεται, πώς αντιμετωπίζονται απορίες ή ειδικές ανάγκες, αλλά και πόσο σημαντυική είναι η ευγένεια και το χαμόγελο.
Στη συνέχεια, τα παιδιά γνώρισαν τη Guest Relations του ξενοδοχείου, η οποία τους μίλησε με ενθουσιασμό για τον δικό της ρόλο. Εξήγησε ότι είναι υπεύθυνη για την προσωπική φροντίδα των επισκεπτών, την επίλυση αποριών ή αιτημάτων, καθώς και για τη δημιουργία ευχάριστων εκπλήξεων που κάνουν τη διαμονή τους μοναδική.
Ακολούθως, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον ναυαγοσώστη, ο οποίος τους μίλησε για την ασφάλεια στους χώρους της πισίνας, ενώ τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις και απορίες.
Η εμπειρία συνεχίστηκε στο Main & Pool bar του ξενοδοχείου, όπου τα παιδιά παρακολούθησαν από κοντά πώς οργανώνεται η προετοιμασία και η εξυπηρέτηση των πελατών στον χώρο αυτό Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο της ευγένειας, του χαμόγελου και της σωστής επικοινωνίας με τους επισκέπτες, καθώς αυτά είναι τα «μυστικά» που συμβάλλουν στη θετική εμπειρία φιλοξενίας και στην ικανοποίηση κάθε πελάτη.
Στη συνέχεια τα παιδιά , επισκέφθηκαν ορισμένα δωμάτιατου ξενοδοχείου. Η Υπεύθυνη Ορόφων (Housekeeper) παρουσίασε στα παιδιά τη σημασία της καθαριότητας και της τάξης στους χώρους του ξενοδοχείου. Τους εξήγησε ότι φροντίζει καθημερινά ώστε τα δωμάτια, οι κοινόχρηστοι χώροι και οι παροχές να είναι πάντα καθαρά, ευπαρουσίαστα και έτοιμα να προσφέρουν άνεση στους επισκέπτες. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από την καθαριότητα, την άνεση των χώρων και τη θέα από το μπαλκόνι, δηλώνοντας ενθουσιασμένα πως θα ήθελαν να μείνουν εκεί με τις οικογένειές τους στις επόμενες διακοπές!
Η ξενάγηση κορυφώθηκε στο Roof Garden του ξενοδοχείου, όπου τους υποδέχτηκαν με χαμόγελο και επαγγελματισμό ο Maître d’ Hotel και ο Executive Chef της κουζίνας.Με απλό, παραστατικό και κατανοητό τρόπο, παρουσιάστηκε η τέχνη της φιλοξενίας μέσω της γαστρονομίας, η οργάνωση της κουζίνας, καθώς και τα στάδια προετοιμασίας και διάθεσης των γευμάτων στους επισκέπτες. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη σημασία της ομαδικής δουλειάς, της υγιεινής στην κουζίνα. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από τις πλούσιες μυρωδιές που πλημμύρισαν τον χώρο, ενώ απόλαυσαν με χαρά τα εδέσματα, τα κεράσματα Και τους φυσικούς χυμούς που είχε ετοιμάσει το ξενοδοχείο ειδικά για τη μοναδική αυτή εμπειρία.
Η όλη επίσκεψη ήταν υποδειγματικά οργανωμένη με έμφαση στην ασφάλεια, τη δια δραστικότητα και την εκπαιδευτική αξία, αφήνοντας άριστες εντυπώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Στο τέλος της εμπειρίας, οι μικροί επισκέπτες ευχαρίστησαν θερμά όλο το προσωπικό του ξενοδοχείου, έλαβαν αναμνηστικές κάρτες και δήλωσαν με ενθουσιασμό πως θα επιστρέψουν σύντομα, αυτή τη φορά με τους γονείς τους!
Το ALKYON Hotel απέδειξε για ακόμη μία φορά πως η φιλοξενία δεν είναι απλώς μια υπηρεσία – είναι μια αξία που μεταδίδεται με αγάπη, συνέπεια και ανοιχτή καρδιά.