«Ναυάγησε» το έργο των 450 εκατ. ευρώ για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
«Βυθίστηκε» πριν καν… καταδυθεί η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος. Το φιλόδοξο έργο των 450 εκατομμυρίων ευρώ, που επρόκειτο να ενώσει τη Σαλαμίνα με το Πέραμα μέσω μιας υποθαλάσσιας σήραγγας, φαίνεται πως μένει οριστικά στα… ρηχά.
Ύστερα από εννέα χρόνια διαγωνιστικής διαδικασίας, δεκάδες μελέτες και αλλεπάλληλες παρατάσεις, το πολυσυζητημένο project μπαίνει και επισήμως στο συρτάρι. Οι καθυστερήσεις, οι προσφυγές, οι αντιδράσεις τοπικών φορέων και κυρίως η απουσία περιβαλλοντικής αδειοδότησης έβαλαν φρένο σε κάθε εξέλιξη. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αν και κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) από το 2021, ουδέποτε εγκρίθηκε.
Παρά τις ελπίδες που αναζωπυρώθηκαν το 2020 για την «αναβίωση» του έργου, η διαγωνιστική διαδικασία δεν πέρασε ποτέ στο δεύτερο στάδιο. Αντίθετα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται πως έχει πλέον στρέψει το βλέμμα του αλλού: στην αντιμετώπιση του διογκούμενου κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας, που απειλεί καθημερινά να παραλύσει το λεκανοπέδιο.
Η χρηματοδοτική στενότητα και η ανάγκη αναπροσανατολισμού των διαθέσιμων πόρων προς «άμεσα αποδοτικά» έργα, όπως η επέκταση του Μετρό και οι παρεμβάσεις στις οδικές αρτηρίες, φαίνεται πως έδωσαν τη χαριστική βολή στην υποθαλάσσια ζεύξη.
Η «ταφόπλακα» μπήκε αθόρυβα, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Με μια διοικητική απόφαση που φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, έγινε αποδεκτό το αίτημα λύσης της σύμβασης με τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του έργου. Η απόφαση αυτή αποτελεί και την πρώτη επίσημη παραδοχή ότι εδώ και πάνω από πέντε χρόνια η διαδικασία είχε ουσιαστικά παγώσει.
Και έτσι, ένα έργο που υποτίθεται πως θα έδινε «ανάσα» στις μετακινήσεις και θα μετέτρεπε τη Σαλαμίνα σε κόμβο ανάπτυξης, ναυάγησε οριστικά – θύμα της ελληνικής γραφειοκρατίας, των αντιδράσεων και των χαμένων ευκαιριών.








