Δ. Κολυνδρίνης: Μόνο με επιδότηση από τον Δήμο η σύνδεση χωριών του Νοτίου Πηλίου με το ΚΤΕΛ
«Δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν από το ΚΤΕΛ χωριά του Νοτίου Πηλίου τα Σαββατοκύριακα, καθώς δεν υπάρχουν επιβάτες, ενώ για να συμβεί αυτό θα πρέπει να επιδοτηθεί η γραμμή μέσω σύμβασης που θα υπογραφεί μεταξύ του φορέα και του Δήμου».
Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, Δημήτρης Κολυνδρίνης, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, επισήμανε πως σε όλα τα χωριά του Πηλίου, υπάρχει καθημερινή συγκοινωνία από Δευτέρα έως και Παρασκευή, με δύο – τρία δρομολόγια, ενώ εδώ και πολλά χρόνια ορισμένα χωριά δεν είχαν καθόλου τα Σαββατοκύριακα δρομολόγια.
Μάλιστα σύμφωνα με τον πρόεδρο, κάποια δεν έχουν ούτε τις καθημερινές, τη στιγμή που εξαιτίας λίγων έως και καθόλου επιβατών δεν θα έπρεπε καθόλου να εκτελούνται δρομολόγια. «Για παράδειγμα το χωριό μου, ο Άγιος Γεώργιος Νηλείας, τον χειμώνα έχει τέσσερις μόνιμους κατοίκους και παρόλα αυτά εκτελούνται δρομολόγια» ανέφερε ο κ. Κολυνδρίνης και συμπλήρωσε πως τα Σαββατοκύριακα, σε ορισμένα χωριά, όπου δεν χρησιμοποιούν λεωφορείο παιδιά δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν δρομολόγια, για έναν ή και κανένα επιβάτη.
Ο κ. Κολυνδρίνης αναφέρθηκε στο λεγόμενο μικρό κύκλωμα Πηλίου, που περιλαμβάνει τον Άγιο Γεώργιο, τις Πινακάτες, Βυζίτσα και Μηλιές. Είπε πως η τότε αντιπολίτευση του Δήμου Νοτίου Πηλίου είχε θέσει στο δημοτικό συμβούλιο αίτημα για τη διεξαγωγή καθημερινών δρομολογίων (και τα Σ/Κ), ωστόσο, απορρίφθηκε από το συμβούλιο, επειδή θεωρήθηκε πως ήταν οικονομικά ασύμφορο, γιατί δεν υπήρχε ενδιαφέρον.
«Αφού απορρίφθηκε από το δημοτικό συμβούλιο, τι ζητάνε να κάνει χορηγία το ΚΤΕΛ στον Δήμο; Δηλαδή να πάρουμε εμείς τη ζημιά. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει. Η νομοθεσία με την οποία λειτουργούν τα ΚΤΕΛ είναι συγκεκριμένη και προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για να εκτελεστεί ένα δρομολόγιο» σημείωσε ο πρόεδρος.
Το πρόβλημα βέβαια με την έλλειψη επιβατών τα Σαββατοκύριακα δεν αφορά μόνο το Νότιο Πήλιο, αλλά και άλλα χωριά, όπως το Κεραμίδι στον Δήμο Ρήγα Φεραίου, την Ανάβρα, τους Κωφούς, τους Κοκκωτούς, τη Φυλάκη στον Δήμο Αλμυρού, όπου δεν διεξάγονται τα Σαββατοκύριακα δρομολόγια.
Ο κ. Κολυνδρίνης επισήμανε πως όποιος δήμαρχος επιθυμεί συνεχή συγκοινωνία μπορεί να υπογράψει σύμβαση με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ καταβάλλοντας το αντίστοιχο αντιστάθμισμα, δυνατότητα που την προβλέπει και ο Νόμος.
Καλή η τουριστική κίνηση
Σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα κυμάνθηκε η καλοκαιρινή σεζόν, με τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ να τονίζει πως και από Αθήνα και από Θεσσαλονίκη μετακινήθηκαν επιβάτες, ενώ τα χωριά που βλέπουν Παγασητικό δεν είχαν την ίδια κίνηση σε σχέση με άλλες χρονιές.
Αντίθετα το Πήλιο που βλέπει στο Αιγαίο πήγε καλά κυρίως τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, ενώ και η Σκιάθος είχε αρκετή κίνηση λόγω της δημοφιλίας που απολαμβάνει μεταξύ των τουριστών.
Αναφορικά τώρα με τον διαγωνισμό για τη μικροσυγκοινωνία της Σκοπέλου, στον οποίο συμμετείχε και το Υπεραστικό, υπήρξαν κάποιες προσφυγές από ντόπιους επαγγελματίες, που απορρίφθηκαν, ωστόσο, από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Επίσης εμφανίστηκε πρόβλημα με την επιτροπή η οποία εξέτασε τον φάκελο, καθώς η δημοτική επιτροπή έπρεπε να αποτελείται από υπαλλήλους και όχι αιρετούς, γιατί είναι σύμβαση έργου και όχι σύμβαση ενοικίασης.
Για να βρεθεί λύση θα πρέπει ο Δήμος Σκοπέλου να αλλάξει την επιτροπή και να στείλει ξανά την απόφαση στην Αποκεντρωμένη για έγκριση. «Για να ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση, εμείς εάν τελικά επιλεγούμε θα εκτελέσουμε συγκοινωνία στη γραμμή Σκόπελος – Λουτράκι, δεν θα κατεβαίνουμε ούτε σε παραλίες ούτε θα πηγαίνουμε σε μέρη που δεν προβλέπονται» κατέληξε ο κ. Κολυνδρίνης.
Πηγή: magnesianews.gr