Παναγιώτης Κωστόπουλος (ΝΙΚΗ): «Η γελοιοποίηση γίνεται μηχανισμός ελέγχου – Περί ψεκασμένων»
Με μια αιχμηρή ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο οργανωτικός συντονιστής του Δημοκρατικού Πατριωτικού Κινήματος ΝΙΚΗ, Παναγιώτης Κωστόπουλος, τοποθετήθηκε για τον τρόπο με τον οποίο –όπως σημειώνει– ένα τμήμα της κοινωνίας αντιμετωπίζει όσους εκφράζουν επιφυλάξεις για την υποχρεωτική επιβολή του Προσωπικού Αριθμού.
Στην ανάρτησή του με τίτλο «Περί ψεκασμένων», ο κ. Κωστόπουλος ασκεί κριτική στη ρητορική χλευασμού και απαξίωσης απέναντι σε όσους αντιδρούν ή θέτουν ερωτήματα γύρω από τις νέες ψηφιακές ταυτότητες και τον ρόλο της τεχνολογίας στη σύγχρονη κοινωνία.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι οι χαρακτηρισμοί όπως «ψεκασμένοι», «αντιδραστικοί» ή «ηλίθιοι» χρησιμοποιούνται με ευκολία, λειτουργώντας ως δείκτης κοινωνικής “προόδου” και πολιτισμικής ανωτερότητας, ενώ στην ουσία μετατρέπουν τον δημόσιο διάλογο σε πεδίο ειρωνείας και αποκλεισμού.
«Η γελοιοποίηση γίνεται το εργαλείο μιας επίπλαστης προόδου», γράφει χαρακτηριστικά ο κ. Κωστόπουλος, τονίζοντας πως πολλοί πολίτες αποδέχονται άκριτα κάθε μορφή ψηφιακού ελέγχου όχι επειδή την κατανοούν, αλλά από φόβο μήπως θεωρηθούν «εκτός εποχής».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η προσκόλληση στην τεχνολογία συχνά δεν πηγάζει από ουσιαστική κατανόηση, αλλά από την ανάγκη κοινωνικής αποδοχής:
«Ο άνθρωπος δεν δηλώνει πλέον ελεύθερος ή σκεπτόμενος. Του αρκεί να δηλώνει σύγχρονος. Το νέο πιστοποιητικό συμμετοχής δεν είναι η ταυτότητα, αλλά η εικόνα».
Ο οργανωτικός συντονιστής της ΝΙΚΗΣ υπογραμμίζει επίσης ότι η κριτική φωνή δεν γίνεται πλέον ανεκτή στον δημόσιο διάλογο, καθώς αντιμετωπίζεται ως απειλή για την «κανονικότητα της εξέλιξης»:
«Το σύστημα δεν χρειάζεται να πείσει, αρκεί και μόνον να στιγματίσει. Η γελοιοποίηση γίνεται μηχανισμός ελέγχου, γιατί κανείς δεν θέλει να γελοιοποιηθεί».
Ο κ. Κωστόπουλος καταλήγει με μια προειδοποίηση για την παράδοξη σχέση της κοινωνίας με την τεχνολογία, σημειώνοντας ότι όσοι υπερασπίζονται την «ελευθερία» της, ενδέχεται να παραδίδουν αθόρυβα την ελευθερία του ίδιου τους του εαυτού.








